برگزاری كنفرانس وحدت، موفقیت بزرگی برای امت اسلامی است
نوشته شده توسط : swot

'محمد صلاح الدین المستوفی' روز جمعه در حاشیه برگزاری بیست وپنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال های مختلف برگزاری كنفرانس وحدت اسلامی، با دور هم جمع كردن اندیشمندان و متفكران مذاهب مختلف اسلامی، بر آگاه كردن امت اسلامی و ضرورت وحدت كلمه و یكپارچگی مسلمانان تاكید كرده و توانسته فرهنگ تقریب بین مسلمانان را احیا كند.

وی با بیان آنكه در قرآن كریم و سیره نبوی بر وحدت كلمه و پرهیز از اختلاف و نزاع تاكید بسیار شده است، افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلاش دارد تا رسالت حقیقی خود را به گوش جهانیان برساند.

استاد دانشگاه زیتون، با تاكید بر آنكه شركت كنندگان در كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی سفیران كشورهای خود در این مجمع هستند، اضافه كرد: راه های دستیابی به تقریب مذاهب اسلامی بسیار زیاد است و هر كس می تواند در این راه گام بردارد البته باید در نظر داشت كه تحقق این مهم و تشكیل امت واحده اسلامی بسیار زمان بر است و در مدت كوتاه امكانپذیر نیست.

صلاح الدین المستوفی گفت: علما و متفكران و رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در وحدت و جمع كردن مسلمانان حول محور كلمه توحید دارند و این مساله فقط به مسلمانان ختم نمی شود بلكه غیر مسلمانان نیز می توانند با تبعیت از این روش در جهت كسب خیر و رسیدن به زندگی سعادتمندانه تلاش كنند زیرا تمامی ادیان به نوعی بر وحدت تاكید دارند.

وی با بیان آنكه بیداری اسلامی نیز ناشی از وحدت اسلام است، افزود: این بیداری از خطا ها و موانع مصون نمی ماند، مگر آنكه در سایه عمل آگاهانه حفظ شود و صرفا به شعار اكتفا نكند.

عضو شورای عالی اسلامی تونس با بیان آنكه كمترین نتیجه بیداری اسلامی كاهش نزاع و درگیری میان مسلمانان است، گفت: برگزاری اجتماع هایی همچون كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نیز می تواند در تداوم و تحقق اهداف بیداری اسلامی موثر باشد و محققان و متفكران را به جدیدترین اطلاعات مجهز سازد.

وی همچنین تبادل آرا و تجارب بین اندیشمندان و متفكران را از دیگر نتایج این كنفرانس دانست و ادامه داد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با برگزاری چنین كنفرانسی توانسته به نتایج مثبت و مهمی دست یابد و این ثمرات فقط به مسلمانان ایران تعلق ندارد بلكه همه امت اسلامی در سراسر جهان را شامل می شود.

بیست وپنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی كه از 19 بهمن ماه با حضور اندیشمندان و متفكران 50 كشور جهان در هتل آزادی تهران آغاز به كار كرد جمعه شب با صدور بیانیه و برگزاری مراسم اختتامیه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1883 ** 1071





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , سیاه و سفید , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: